Home » Hubnutí » 4 největší mýty o cvičení

4 největší mýty o cvičení

Cvičení je bohužel spojováno s celou řadou polopravd a mýtů, kvůli kterým často nemůžeme úspěšně zhubnout. Na co si dát pozor? Co je jen prostoduchá pověra, které bychom raději ve vlastním zájmu ani neměli dopřávat sluchu?

mýty o cvičeníilustrační foto: pixabay.com – tpsdave, největší mýty o cvičení

Necvičit s prázdným žaludkem

Jedním z nejznámějších mýtů je například ten, že není dobré cvičit na prázdný žaludek. I když většina odborníků na fitness poradí se před cvičením trochu najíst, tělo spálí přesto mnohem více tuků, pokud budete cvičit před snídaní. Nezapomínejte ale na tekutiny, které při cvičení potřebujete bez pardonu vždycky. Ranní trénink nalačno by ale neměl být příliš intenzivní a dlouhý, postačí dvacet minut. A hned poté se nasnídejte.

Cvičení že musí nutně bolet?

Dalším zažitým mýtem, kterým si svou nečinnost omlouvají hlavně ti, kteří už dlouho nešlápli do pedálů či nezdvihli činku, je spojení cvičení a fyzické bolesti. Samozřejmě, v malé míře tohle platí a útlocitné bytosti to od cvičení odradí, ale napětí ve svalech a trochu bolesti při cvičení je v pořádku. Pokud ale doslova křivíte obličej, je něco špatně – a konzultujte pak vše raději s ošetřujícím lékařem.

Běhání na pásu se vyrovná běhání venku

Je to sice mnohem pohodlnější, ale platí známý fakt – co je pohodlnější, není až tolik užitečné. Běhání venku může být náročnější kvůli případnému odporu větru nebo možnosti běhat občas do kopce. A díky tomu spálíte asi o desetinu kalorií víc než na klasickém běžeckém pásu v posilovně.

Běhat je lepší než se projít

Běhání je sice fyzicky náročnější záležitost, ale v zásadě je jedno, jestli budete rychle běhat nebo si prostě dopřejete jen lehce svižnou procházku. Namáháte totiž stejné svaly, byť je to v naprosto rozdílné intenzitě – ale výsledky budou v jádru hodně podobné.

Štítky